Inboeken van inkoopfacturen
Wat is een inkoopfactuur?
Je hebt inkoopfacturen en verkoopfacturen. Maar wat is eigenlijk een inkoopfactuur? En wat betekent het inboeken van een inkoopfactuur? Een inkoopfactuur is simpel gezegd een factuur waarop staat wat jij hebt afgenomen van een leverancier. Dit kunnen zowel producten als diensten zijn. Op de factuur wordt genoemd hoeveel jij moet betalen, hoeveel BTW* er over dat product of die dienst wordt gerekend en wanneer de leverancier jouw betaling verwacht. Er wordt van je verwacht dat je je houdt aan het maximale betalingstermijn dat wordt genoemd op de inkoopfactuur. Betaal je niet op tijd? Dan ontvang je waarschijnlijk betalingsherinneringen, aanmaningen of zelfs boetes en is de kans groot dat je nog meer moet betalen. Vermijd dit en betaal op tijd.
Softwareprogramma voor inboeken
Je bent hoogstwaarschijnlijk op zoek geweest naar een softwareprogramma waarbij je makkelijk en snel je inkoopfacturen kan inboeken. Er zijn genoeg softwareprogramma’s die je daarbij kunnen helpen. Deze programma’s geven je inzicht en overzicht in je openstaande posten bij leveranciers en verkleinen daardoor de kans dat je vergeet te betalen of een aanmaning of herinnering ontvangt. Neem contact met ons op om meer te weten over deze programma’s, de eventuele kosten en de voor- en nadelen.
Nog steeds geen idee?
Weet je nou niet zo goed wat je met het inboeken van inkoopfacturen of opstellen van (verkoop)facturen aan moet en besteed je het liever uit? Code Zeven ondersteunt graag waar nodig. We geven advies over het gebruik van programma’s, maar zijn ook bereid werk uit handen te nemen. We geven eerlijk, realistisch advies en zeggen waar het op staat. Cijfers liegen niet. Maar we denken ook zeker mee vanuit menselijk perspectief en hoe je nou je strategie kan verbeteren om een aantrekkelijker financieel plaatje voor jezelf en je klanten te creëren. Daarnaast helpen we je mee te groeien met je bedrijf en strategie aan te passen op resultaten.